onsdag 13 juli 2011

Köp för guds skull inte Naturkompaniets "Luggage weight?"...


För ett tag sedan var vi till London och inför resan kollade jag runt efter en bagage våg så att jag skulle slippa dyra problem vid incheckningen... trodde jag ja...

Rent generellt är jag lite "old school" så jag gillar analogt, när jag då blev visad denna på Naturkompaniet för 139 kronor så slog jag till för det var ungefär vad de andra kostade på CO och dylika butiker...

När vi kom upp till kassan hade emellertid prislappen blivit 199 kronor och kassörskan sade att jag troligtvis hört fel men jag hör generellt bättre och således mer än jag vill höra så "skulle inte tro det missy"... jag hoppade över den kommentar som låg först i rännan om att "hon i så fall sluddrat för 139 var det som kom ur henne"...

Redan här borde jag ju bett henne stoppa upp den och gått till CO och köpt den digitala men jag tyckte att det kunde vara värt de extra slantarna att ha en analog...

Resan dit gick felfritt i och med att bagaget bara var drygt halvfullt men på vägen hem... ååhh...

I lägenheten väger jag bagaget och vågen stannar på mellan 14-14,5 kilo, alltså runt 14,25 kilo och maxgränsen var ju 15 så då var jag lite nöjd och tänkte för mig själv att... då har man planerat så att man slipper stå där som en idiot i incheckningen som alla andra...

Yeah right...

Vågen i incheckningen visar 16,6 kilo... faan, faan, faan, jag som hade planerat så bra...

Ett försök att dividera att deras våg var felkalibrerad syntes lönlöst så jag vägde på prov  med brorsans digitala våg från CO... 16,5 kg.... hade tjejen från Naturkompaniet vart där då hade hon legat mycket, mycket, oerhört mycket illa till...

Nu några veckor senare så har ilskan lagt sig så nu skall jag endera dagen gå ner och lämna tillbaks den varpå jag kommer att gå direkt till CO och inhandla deras digitala inför nästa resa som bär till Barcelona om 1½ månad... buhu... när det brukar vara som finast här hemma... jag hinner dock på håret med att fota Strömmingslekens fyrverkeri men sedan är det farthållaren på... mycket... som gäller...

Hade jag vart nöjd med vågen i övrigt om allt hade fungerat då? Nja... inte vidare...

Huset är plastigt, måttbandet sladdrigt, släpvisaren kärvar så den fick man vrida till max för annars skulle den visat än mindre... allt det som var utfällbart bidrog inte heller till att inge något kvalitativt intryck...

Kort sagt var den och är  S K R Ä P . . .

Skulle jag rekommendera er att köpa den... inte ens för 5 spänn...

Tyvärr så funkar världen så idag att handlaren med absolut största säkerhet inte kommer att reklamera den vidare utan antagligen hänga upp den igen och hoppas på att någon köper den som inte orkar klaga och kastar den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar