lördag 9 juli 2011

Västanåfallet har förevigats...




Materialet som fanns att tillgå kring fallet var bristfälligt så jag fick åka dit i blindo men fick ändå med mig ett par bra bilder... jag tog emellertid ut riktningen och kom fram till att optimal tid för fotografering är runt 10:15 - 13:50 under de kommande två veckorna, tiden ges alltså av vinkeln till det som skall fotograferas...

Det var dessutom första gången som mitt Hoya HMC ND 400 åkte på och jag vart rätt nöjd med resultatet... jag har för mig att jag gav runt 1200 för det för säkert 1½ år sedan så det var väl tur att man blev nöjd... köpte det egentligen för att få en längre slutartid i stadsmiljö så att de människor och bilar som rör sig försvinner... 15 - 20 sekunder vart slutartiderna till skillnad från de två minuterna IR [R72] filtret ville ha på dessutom högre ISO och ett par steg lägre bländare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar