måndag 11 juli 2011

Varning för Birsta Bilglas...

För ett tag sedan ringde jag Berner i Birsta och hörde mig för ifall de solfilmade bilar men killen i luren hänvisade mig till Birsta Bilglas så jag ringde dem och frågade pris på solfilmning av en Audi A4...

Priserna var väl normala så jag åkte förbi för att välja film och boka tid, jag hittade en film jag var nöjd med och bokade in en tid under kommande vecka för filmning av 5 rutor, jag gjorde även klart för dem att jag var hemskt petig och skulle de bara bemöda sig att göra jobbet till 99 % så kunde jag lika gärna göra det själv...

Så kom då dagen D, jag lämnade in bilen och vid lunchtid ringde de upp och sa att de hade satt om filmen på bakrutorna 3 gånger men det vart fortfarande lite damm kvar och jag sa att är det inte 100 % så vill jag inte ha det, anledningen till dammet sa det var att det var damm i bilen men när jag har sett prislistorna för solfilmning så skall det ingå dammstädning innan filmning men tydligen inte här... jag åkte dit och hämtade bilen och vi kom överens att jag skulle få den städad och att de skulle göra ett nytt försök sedan...

I samma diskussion ondgjorde han sig över den trasiga framrutan och jag frågade vad han ville ha för att byta den, han frågade vad jag hade för försäkringsbolag och självrisk varpå jag gav han bolaget och sade att det stod "som lägst 1200" i försäkringsbrevet och det sade han att han kunde fixa... jag funderade lite och tyckte att jag skulle vänta ett tag eftersom jag hade fler resor efter Gysingevägen inplanerade under sommaren varpå han tillade att det ingick 1 månads självriskeliminering i priset, jag sade då att "med min tur så pajar den väl efter 5 veckor då" varpå hans svar blev att "vi kan nog fixa ett års självriskeliminering också ska du se"...

För 1200 spänn och med ett års självriskeliminering tyckte jag inte längre att det var något att snacka om så jag beställde en tid lämnade in bilen för bytet...

När jag sedan kom och skulle hämta bilen och betala så frågade han mig om jag fått något pris varpå jag replikerade "1200 och ett års självriskeliminering"... Killen tittade då upp på mig och sa "gav jag dig så jäkla bra pris"??, Japp tillade jag... Tydligen skulle jag ha betalt 1844 Sek för han hade lämnat 644 Sek i rabatt ner till 1200 Sek men det var ju inte mitt problem... han tyckte att vi väl fick ta igen det på solfilmningen...

Vecka efter får jag sedan ett brev från Solid / Glasbransch Föreningen där de erbjuder mig att för 297 Sek förlänga den 1 månad långa försäkringen med ytterligare 12 månader... jag mailade dem och sade att det måste blivit något missförstånd för jag vart lovad att 12 månader skulle ingå... enligt dem så var inte det deras sak utan hänvisade till Birsta Bilglas varpå jag mailade dem...

Hej.

När jag fick pris på rutbyte blev jag lovad att ett (1) års självriskeliminering skulle ingå men veckan efter att rutan byttes kom det ett brev från Solid där det stod att bara en (1) månad ingick och att jag skulle betala för att erhålla ett år så något lär ha gått fel…

Reg: UX....
Faktura: 124671
Försäkringsnummer Solid: 484221106504817

Ni kan väl fixa till det och maila mig en bekräftelse när det är klart så att jag vet…

Med Vänlig Hälsning // Micke

Svaret blev följande...

Hej, det ingår bara en månads självriskeliminering vid ett rut byte. För att få ett år så får man betala det själv, det var därför vi gav dig 644 kr rabatt så att du skulle kunna teckna Solid försäkringen.  Mvh Birsta Bilglas

Jag svarade följande på detta mail...

Hmm..!

Varför jag fick rabatten var för att du gett mig ett pris om 1200:-... När du gav mig priset sa du att du skulle fixa ett års svälvrisk också..!

När du skulle skriva kvittot frågade du vad du gett mig för pris varpå jag svarade, citat " 1200 & ett (1) års självriskreducering", du sade då, citat "gav jag dig SÅ bra pris" varpå du skrev kvittot och tog betalt... under tiden berättade jag att det var bra med den där ett år långa självriskreduceringen för att jag under sommaren flera gånger skulle åka utefter Gysingevägen som är stenskottsbenägen...

Den där rabatten kan ju faktiskt också vart för att jag fick montera om torkararmarna eftersom de hakade i varandra, den högra satt ett hack för långt upp medan dena vänstra satt några hack för lågt vilket resulterade i att de hakade i varandra och gick sönder så pass att de delade på sig och metallen frilades, jag fick då åka hem utan torkare för att inte ha sönder den nya rutan...

// Micke

Detta sista mail har de än inte svarat på så nu får ärendet gå vidare till Glasbransch Föreningen centralt samtidigt som det skickas till den lokala Konsumentombudsmannen...

Återmonteringen av larmets blinklampa var... osmaklig om man uttrycker det milt... jag skall publicera en bild på den... det var det absolut värsta jag någonsin sett och det kanske bara var bra att den inte satt fast i mer än två dagar...





Ni får gissa om jag tänker lämna in bilen på filmning hos dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar