fredag 8 juli 2011

Q-park suger pung, del två

Jahaja....

Nu ringde jag Q-park för att höra hur det gick med min överklagan och fick reda på att bilderna lapplisan tagit kommit in och att hon faktiskt kunde se mitt parkeringstillstånd på de bilderna... dramatisk paus... okej... då är boten borta men vad händer med vakten då undrade jag!? ja det är mänskligt att fela sa telefonisten... men hallå... snälla du... det handlar om att titta i en framruta efter en vit lapp, dessutom i en svart bil med svart klädsel... felar man då så undrar jag hur den personen skulle fungera på en annan arbetsplats... telefonisten undrade då om jag ville att denne skulle få sparken men jag föreslog lösningen att denne kunde få en skriftlig reprimand och 3 dagars löneavdrag men det verkade inte som att det skulle vara aktuellt.

Jag tillade då att en annan person skulle kunna ta dem för en myndighet och inte våga bråka utan bara betala 800 kronor trots att denne hade rätt men det tyckte hon fick vara upp till var och en att göra det man ville, faktum är att det är typiskt svenskt att bara rätta sig in i ledet och vara till lags... tyvärr funkar säkert detta beteende 9 gånger av 10 och man läser ju om att de till och med får gå kurser där de lär sig att fotografera framrutan på ett sådant sätt att biljetten inte skall synas...

Hon tyckte även att min placering av parkeringsbeviset inte var det bästa... okej... lapplisan behöver aldrig bocka sig ner för att läsa det och jag störs inte av det i framrutan vilket ger bilen ett renare uttryck... Hon tyckte emellertid att det var bättre att ha det "där alla andra har det" men när jag undrade om Volvo var bättre bilar än Audi bara för att "alla andra körde det" ändrade hon uppfattning...

Enligt Q-parks egna beskrivning på hemsidan skall "biljetten förvaras väl synligt i framrutan" och det gjorde den... 

Jag skall dock ta en sväng förbi polisstationen till veckan och se om man inte kan göra en anmälan för försök till bedrägeri eller dylikt... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar