tisdag 5 juli 2011

Q-park suger pung...

När jag kom ner till bilen idag hade jag ett litet kärleksbrev i framrutan...

Jag tittade om P tillståndet skulle ha ramlat ner eller om det satt någon annan lapp för men hittade inget fel... jag stod dessutom på rätt ruta ;-) jag tittade på slippen och kollade om det skulle vara någon lustigkurre som satt sin bot på min bil men icke... (jag har faktiskt kommit undan på så sätt en gång, att någon annan antagligen inte kollade så noga på den och betalade den, ibland brukar man ta någon som sitter på en bil i närheten så får den en till vilken iofs är ogiltig... detta var dock förr i tiden och i Sthlm där det var kutym för jag hade själv råkat ut för det åt andra hållet...)

Tillståndet satt och sitter mycket väl synligt på vänster sida som det ska men ändå...!?

Jag blir helt matt men jag tänker fakturera dem för en timme och betalar de inte tänker jag faan slänga ut en femhundring och driva det vidare genom KFM och senare TR för det måste bli ett slut på detta  jäkla nonsens, jag vet vissa som skulle betalt den för att slippa lägga ner tid på att bråka om den men vad får man för jäkla samhälle då på sikt...

En annan sak är den att man bara har 8 dagar på sig att betala den... jag har för mig att det i Sverige är lag på 30 dagar med tillägget "ifall man inte avtalat annat" vilket man kan göra ibland med filmklubbar och dylikt då man har 20 dagar på sig. Eller om man fakturerar Söderhamns kommun med 20 dagar och ringer efter 35 och frågar om det är något problem och får till svar från ekonomiavdelningen att "VI betalar ALDRIG någonting innan 60 dagar"... kanske därför de nu hade en P-bot som hamnat hos Kronofogdemyndigheten... 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Överklagan Kontrollavgift 7072231583933

P tillstånd satt i rutan enligt bild sen vet jag inte om det är i syn eller förstånd bristen ligger men ser man inte det P tillståndet skall man nog inte heller köra bil, jag förutsätter att era bilder kommer att visa samma sak som mina…

Sannolikheten att någon skulle ha stått och blockerat det sin hand finner jag försvinnande liten och ifall det nu skulle vart fallet kan man ju tycka att lapplisan skulle ha haft överseende med det, ej heller låter det sannolikt att någon skulle gjort inbrott i bilen utan att lämna några spår både när denne stal P tillståndet och lämnade tillbaks det innan 11:52 när jag kom ner till bilen.






P tillstånd 761, gäller till och med 20120131 och betalt är det…

Det sitter på samma ställe som det gjort i 2-3 månader i denna bil och i 3-4 månader i min förra bil och ingen har haft åsikter om det tidigare.

Jag ämnar även fakturera er för den tid jag lagt ner på denna överklagan.

// M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar